- Uzyskanie profesjonalnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia działalności wymagającej dużo samodzielności i ukierunkowanej na świadome osiąganie wysokich rezultatów sprzedaży.
- Poznanie funkcjonalnych i skutecznych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy z zespołem sprzedażowym, Klientem i samym sobą.
- Wpływ myślenia na wynik codziennej pracy – rozwijanie osobistej odpowiedzialności sprzedawców za generowane efekty.
- Wysokie PWW (poczucie własnej wartości) i zdrowa samoocena sprzedawców – budowanie niezbędnej bazy do odnoszenia sukcesów we współpracy z Klientami.
- Jak przeciwdziałać rutynie w sprzedaży i zachować „świeżość” dla każdego Klienta?
- Jak rozwijać motywację wewnętrzną zespołu sprzedażowego?
- Metoda siedmiu faz sprzedaży: faza przygotowania – faza kontaktu – analizy potrzeb klienta – skutecznej argumentacji – radzenia sobie z obiekcjami – faza zakończenia – faza „opieki posprzedażowej”.
- Typologia Klienta – jak rozpoznać typ Klienta podczas rozmowy.
- Rozwijanie zdolności pozytywnej werbalizacji i stosowanie motywującego słownictwa w relacjach z zespołem i Klientami.
- Określenie trudnych sytuacji w kontaktach z Klientem.
- Skuteczne sposoby radzenia sobie z reklamacjami i atakami Klienta.
- Taktyki negocjacyjne sprzedających i kupujących.
- Podsumowanie kluczowych zasad zarządzania sprzedażą.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.