Zapytaj o szkolenie

Zaangażowany zespół – zdalny lub hybrydowy ONLINE

zarządzanie zespołem
komunikacja
szkolenia menedżerskie
rozmowy
moderowanie spotkań

Utrzymuj wysoki poziom zaangażowania swoich zespołów pracujących zdalnie

Zaangażowany zespół – zdalny lub hybrydowy ONLINE

Dla kogo

Wiosna 2020 przyniosła nam drastyczne zwiększenie ilości osób pracujących zdalnie. Po kilku miesiącach temat pracy zdalnej nadal jest aktualnych. Wielu naszych pracowników nie wróci już do biur lub wróci w ograniczonym wymiarze – pracując hybrydowo.

Początkowa mobilizacja utraciła już swój impet. Część pracowników odnalazła się w nowej sytuacji rewelacyjnie, jednak duża część ma problem z organizacją miejsca i czasu pracy, mają wrażenie, że wciąż są w pracy lub też brakuje im współpracowników, potrzebuje kontaktu z innymi, a część jest po prostu zmęczona obecną sytuacją. Te różnice będą się przejawiały spadkiem zaangażowania i osłabieniem relacji w zespole, co nie wspiera realizacji wspólnych celów.

Dotychczasowe sposoby pracy z zespołem w wielu przypadkach nie sprawdzają się w tej sytuacji. Menedżerowie, sami postawieni w nowej sytuacji z koniecznością przystosowania się, uczą się teraz nowego sposobu zarządzania zespołami. Niestety nikt nie da nam dodatkowego czasu na przygotowania i teoretyczne rozważania. Trzeba działać i wdrażać nowe metody pracy z zespołem.

Zaangażowany zespół lepiej realizuje cele, sprawniej współpracuje, skuteczniej rozwiązuje problemy – to wiemy. Jednak jak budować to zaangażowanie, gdy nie widzimy się osobiście? Co robić, a czego unikać? Na te pytania odpowiemy sobie podczas szkolenia, oczywiście w wersji online. Zapraszamy!

Podczas naszego szkolenia:

  • Zdefiniujesz czym dla Ciebie jest zaangażowany zespół i jak to zaangażowanie powinno się przejawiać w pracy zdalnej
  • Dowiesz się jakich zachowań unikać zarządzając zespołem zdalnym, hybrydowym
  • Poznasz sposoby budowania i utrzymywania zaangażowania w środowisku zdalnym
  • Podejdziesz do budowania zaangażowania jak do procesu, nie jak do wydarzenia, co pozwoli Ci uzyskiwać stałe efekty

Tematyka i cele szkolenia

Zaangażowany zespół – zdalny lub hybrydowy ONLINE

Cele szkolenia
  • Zwiększenie świadomości roli menadżera w budowaniu zaangażowania.
  • Zdefiniowanie elementów pracy menadżera wpływających na zaangażowanie zespołu
  • Zwrócenie uwagi na podstawowe błędy popełniane przez menadżerów i sposoby ich eliminowania
  • Poznanie metod, narzędzi, technik budowania zaangażowania pracowników pracujących zdalnie lub hybrydowo
  • Dostosowanie poznanych sposobów budowania zaangażowania do rzeczywistości swoich organizacji / zespołów
  • Poprawa umiejętności zarządzania zespołem
Tematyka szkolenia
  • Definicja zaangażowanego zespołu, zachowania świadczące o zaangażowaniu w pracy zdalnej
  • Rola zaangażowania w realizacji celów / zadań
  • Funkcje menadżera, pracownika, HR i całej organizacji w budowaniu zaangażowania
  • Analiza swoich zachowań w relacji z zespołem pod kątem budowania i utrzymywania zaangażowania zespołów zdalnych / hybrydowych
  • Narzędzia wspierające budowanie zaangażowania zespołów zdalnych / hybrydowych
  • Organizacja pracy zespołu pracującego zdalnie, która wspiera zaangażowanie
  • Zaufanie vs. kontrola – jak utrzymać równowagę?
  • Budowanie relacji online
  • Komunikacja osobista vs. komunikacja zdalna – podobieństwa, różnice i ich wpływ na zaangażowanie pracowników
  • Informacja zwrotna online
  • Wypracowanie własnej listy działań wspierających budowanie zaangażowania w swoim zespole
  • Balans w pracy menadżera – jak samemu nie zatracić się w nowej rzeczywistości

Szkolenie realizowane będzie w pełni zdalnie w sesjach 3-4 godzinnych, uzupełnionych pracą wdrożeniową między spotkaniami.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie dedykowane jest dla menedżerów (różnych szczebli), chcących budować i utrzymywać wysoki poziom zaangażowania swoich zespołów pracujących zdalnie (lub w systemie mieszanym)

Metody szkoleniowe

By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:

antyMobbing

ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.

antyMobbing

DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.

antyMobbing

ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.

antyMobbing

TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.

antyMobbing

SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.

antyMobbing

ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.

Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

DAIKIN

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

DAIKIN

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię takie szkolenie?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima