Dla kogo
Wiosna 2020 przyniosła nam drastyczne zwiększenie ilości osób pracujących zdalnie. Po kilku miesiącach temat pracy zdalnej nadal jest aktualnych. Wielu naszych pracowników nie wróci już do biur lub wróci w ograniczonym wymiarze – pracując hybrydowo.
Początkowa mobilizacja utraciła już swój impet. Część pracowników odnalazła się w nowej sytuacji rewelacyjnie, jednak duża część ma problem z organizacją miejsca i czasu pracy, mają wrażenie, że wciąż są w pracy lub też brakuje im współpracowników, potrzebuje kontaktu z innymi, a część jest po prostu zmęczona obecną sytuacją. Te różnice będą się przejawiały spadkiem zaangażowania i osłabieniem relacji w zespole, co nie wspiera realizacji wspólnych celów.
Dotychczasowe sposoby pracy z zespołem w wielu przypadkach nie sprawdzają się w tej sytuacji. Menedżerowie, sami postawieni w nowej sytuacji z koniecznością przystosowania się, uczą się teraz nowego sposobu zarządzania zespołami. Niestety nikt nie da nam dodatkowego czasu na przygotowania i teoretyczne rozważania. Trzeba działać i wdrażać nowe metody pracy z zespołem.
Zaangażowany zespół lepiej realizuje cele, sprawniej współpracuje, skuteczniej rozwiązuje problemy – to wiemy. Jednak jak budować to zaangażowanie, gdy nie widzimy się osobiście? Co robić, a czego unikać? Na te pytania odpowiemy sobie podczas szkolenia, oczywiście w wersji online. Zapraszamy!
Podczas naszego szkolenia:
- Zdefiniujesz czym dla Ciebie jest zaangażowany zespół i jak to zaangażowanie powinno się przejawiać w pracy zdalnej
- Dowiesz się jakich zachowań unikać zarządzając zespołem zdalnym, hybrydowym
- Poznasz sposoby budowania i utrzymywania zaangażowania w środowisku zdalnym
- Podejdziesz do budowania zaangażowania jak do procesu, nie jak do wydarzenia, co pozwoli Ci uzyskiwać stałe efekty
- Zwiększenie świadomości roli menadżera w budowaniu zaangażowania.
- Zdefiniowanie elementów pracy menadżera wpływających na zaangażowanie zespołu
- Zwrócenie uwagi na podstawowe błędy popełniane przez menadżerów i sposoby ich eliminowania
- Poznanie metod, narzędzi, technik budowania zaangażowania pracowników pracujących zdalnie lub hybrydowo
- Dostosowanie poznanych sposobów budowania zaangażowania do rzeczywistości swoich organizacji / zespołów
- Poprawa umiejętności zarządzania zespołem
- Definicja zaangażowanego zespołu, zachowania świadczące o zaangażowaniu w pracy zdalnej
- Rola zaangażowania w realizacji celów / zadań
- Funkcje menadżera, pracownika, HR i całej organizacji w budowaniu zaangażowania
- Analiza swoich zachowań w relacji z zespołem pod kątem budowania i utrzymywania zaangażowania zespołów zdalnych / hybrydowych
- Narzędzia wspierające budowanie zaangażowania zespołów zdalnych / hybrydowych
- Organizacja pracy zespołu pracującego zdalnie, która wspiera zaangażowanie
- Zaufanie vs. kontrola – jak utrzymać równowagę?
- Budowanie relacji online
- Komunikacja osobista vs. komunikacja zdalna – podobieństwa, różnice i ich wpływ na zaangażowanie pracowników
- Informacja zwrotna online
- Wypracowanie własnej listy działań wspierających budowanie zaangażowania w swoim zespole
- Balans w pracy menadżera – jak samemu nie zatracić się w nowej rzeczywistości
Szkolenie realizowane będzie w pełni zdalnie w sesjach 3-4 godzinnych, uzupełnionych pracą wdrożeniową między spotkaniami.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.