Zapytaj o usługę

Badanie satysfakcji i zaangażowania

Zaangażowani pracownicy dają firmie więcej. Niezaangażowani zaś kosztują więcej.

Badanie satysfakcji i zaangażowania

Badanie satysfakcji

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jaki wpływ ma satysfakcja pracowników na rozwój Twojego biznesu? Czy wiesz, że zaangażowanie pracowników bezpośrednio przekłada się na przewagę konkurencyjną Twojej firmy? Opinie i postawy pracowników to diagnoza mocnych i słabych stron Twojego biznesu!

 

Proponowane badanie jest narzędziem dostarczającym kompletnych informacji na temat aktualnego poziomu satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz czynników determinujących ich poziom.

 

Odpowiednie wykorzystanie wniosków z badania przyczynia się do poprawy warunków pracy, a tym samym zadowolenia pracowników i, w konsekwencji, do polepszenia wizerunku firmy (Employer Branding). To także bezpośrednie korzyści biznesowe – zaangażowanie np. działu sprzedaży przekłada się na satysfakcję klientów, a co za tym idzie – wyniki finansowe firmy.

 

Specjalnie opracowany przebieg i zastosowane metody dają możliwość nie tylko oceny poziomu satysfakcji i motywacji, jak również pozwalają określić ich przyczyny – właściwe tylko Twojej organizacji.

Cele badania

Badanie ma na celu diagnozę:
  • stopnia i przyczyn satysfakcji (lub jej braku) pracowników z wykonywanych obowiązków,
  • poziomu zrozumienia i znajomości strategii firmy,
  • opinii nt. panującego sposobu zarządzania,
  • atmosfery miejsca pracy i jakości współpracy w zespołach,
  • efektywności istniejących metod motywacji,
  • jakości komunikacji (zarówno w przekroju poziomym, jak i pionowym),
  • istniejącego podział ról (klarowność, adekwatność, satysfakcja).

Ważne!

Ważne, aby pamiętać o tym, że w zależności od stażu pracy pracownika inne zmienne mogą wpływać na jego satysfakcje i zaangażowanie. Dodatkowymi kryteriami różnicującymi odpowiedzi są z reguły: wiek, płeć i rodzaj piastowanego stanowiska. Celem monitorowania (nie)korzystnych zmian, zaleca się przeprowadzać badanie cyklicznie – minimum raz na dwa lata.

Badanie satysfakcji i zaangażowania realizujemy w kompleksowej formule jakościowo-ilościowej uwzględniającej cele biznesowe i specyfikę firmy Zamawiającego. Rozpoczynamy od wspólnego ustalenia priorytetów (Zarząd, HR). Następnie przeprowadzamy wywiady (IDIs) z przedstawicielami poszczególnych działów i stanowisk. Na podstawie uzyskanych informacji opracowujemy anonimowy kwestionariusz ilościowy.

Jakie korzyści przynosi realizacja badania satysfakcji i zaangażowania pracowników?

Wnioski

Zastosowanie wniosków i rekomendacji z badania pozwala m.in.:
  • optymalizować systemy motywacyjne,
  • wzmacniać poczucie przynależności pracowników, ich lojalność i identyfikację z firmą,
  • aktywnie przeciwdziałać stanom kryzysowym/ problemom poprzez monitorowanie zmiany postaw i reakcji
  • pracowników na procesy zachodzące w firmie,
  • stale podnosić efektywność firmy poprzez umożliwienie zatrudnionym wypowiedzenia się w kwestiach istotnych dla zarządzających,
  • optymalizować koszty poprzez wybór i możliwość stosowania działań o największym stopniu aprobaty
  • pracowników zapewniając powodzenie w ich wprowadzaniu,
  • weryfikować i usprawniać system zarządzania oraz organizację pracy,
  • usprawniać komunikację wewnętrzną.

Podsumowanie

Podjęcie w/w działań skutkuje mniejszą rotacją i absencją personelu, zwiększa zaangażowanie oraz korzystnie wpływa na wydajności pracy.

Chcesz wiedzieć na czym zależy Twoim pracownikom? Zbadaj ich satysfakcję i zaangażowanie!

Zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnie dedykowanej strony internetowej poświęconej tematyce Customer Experience: cem-prooptima.pl. Znajdziecie tam więcej informacji na temat usług, które oferujemy w celu lepszego zarządzania doświadczeniami twoich Klientów oraz pracowników!

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię ta usługa?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima