Badanie stresu
Czy wiesz, że stres jest główną przyczyną odchodzenia pracowników z firmy? Masz wrażenie, że problem stresu zawodowego może dotyczyć również Twojej organizacji? Chcesz wiedzieć które czynniki mogą wywoływać stres wśród zespołów w Twojej firmie?
Ponad 40% zatrudnionych ocenia swoją pracę jako wyjątkowo stresującą (Łuczak, Żołnierczyk-Zreda, 2002). Mimo iż współcześnie w pracy występuje mniej niż niegdyś fizycznych, chemicznych i biologicznych zagrożeń, to jednak znacznie wzrosła liczba osób uskarżających się na negatywy wpływ czynników psychospołecznych takich jak: nadmierne obciążenie pracą, pośpiech, presja czasu, konflikty interpersonalne, niepewność organizacyjna, brak kontroli (Ogińska-Bulik, 2006)
Konsekwencje stresu zawodowego dotykają zarówno samego pracownika (obniżenie nastroju, problemy ze zdrowiem) jak i firmę, w której pracuje – zmniejszając znacząco poziom efektywności/produktywności pracy.
Kluczowe elementy
Dla efektywnego zarządzania kluczowa jest wiedza o tym, gdzie w procesie pracy pojawiają się czynniki stresogenne. Pozwala to eliminować występujące w organizacji stresory zawodowe, jak i zapobiegać pojawianiu się ich w przyszłości. Dzięki autorskiemu kwestionariuszowi pomagamy naszym Klientom zweryfikować potencjalne przyczyny i stopień istniejącego stresu zawodowego wśród pracowników firmy.
Zdobądź informacje na temat istnienia stresorów zawodowych w swojej organizacji, by móc tworzyć przyjazne środowisko pracy dla wszystkich zatrudnionych!