4 argumenty za tym, by Ty i Twoja firma podjęła decyzję o przeprowadzeniu Customer Journey Map
Czyli mapowanie podróży klienta.
Pozwala ono:
- Wyzwolić wiedzę na temat pozyskiwania i utrzymania profitowych klientów, która jest obecna w firmie,
- Podejmować lepsze inicjatywy, dzięki którym firma będzie zarabiać,
- Przełamać silosy – które zawsze są i będą, ale przestaną być przeszkodą dla utrzymania klienta,
- Ponownie angażować pracowników w realizację nowych projektów.
Każdą firmę budują ludzie. Do pracowników, którzy kontaktują się z klientami, należy opracowanie sposobów na właściwe ich traktowanie. To oni w praktyce testują te sposoby i uczą się tego, jak najlepiej odnosić się w stosunku do klientów. Co robią z ową, często zgromadzoną przez lata, wiedzą? Mogą zachować ją wyłącznie dla siebie albo… podzielić się nią z innymi pracownikami. Posiadając kilkunastoletnie doświadczenie we współpracy z setkami firm, mogę be ryzyka stwierdzić, że każda z nich miała wiedzę na temat tego, jak prawidłowo traktować klienta. Dotyczyła ona tego, jak postępować w kontaktach z klientami, a czego absolutnie nie robić, by zdobyć ich zaufanie i przywiązać do marki. Pracownicy firm są zorientowani w tym, jakich narzędzi potrzebują, by zdobywać odbiorców, jak doskonalić procesy i w końcu jak powinna wyglądać struktura prokliencka firmy.