Net Promoter Score - a kondycja marki
Przekonanie o tym, że zadowolenie Klienta ma wpływ na kondycję marki, zostało potwierdzone badaniami. Nikt z menedżerów nie przechodzi obojętnie obok niezadowolonego Klienta, który pojawia się w firmie.
Wszyscy wiemy, że trzeba właściwie reagować. To po prostu się opłaca. Firmy i instytucje inwestują w szkolenia z zakresu obsługi trudnego Klienta czy z obsługi reklamacji. Doskonalą swoją politykę reklamacyjną, zmieniają procedury obsługi na lepsze. Profesjonalizuje się poziom obsługi niezadowolonych Klientów, przynajmniej tych, którzy przychodzą ze swoimi uwagami.
A co z tymi, którzy są niezadowoleni, ale nie skontaktowali się z firmą?
Czy nie ma takich? A może jest ich niewielu i nie ma co się przejmować? Ci niezadowoleni, którzy kontaktują się z firmą i tak są dużym wyzwaniem, więc lepiej na nich się skoncentrować… Tak zdaje się myśli wielu menedżerów. To błąd.