Employee Experience a Customer Experience
Troska o Employee Experience nie jest tylko zadaniem działu HR!
Wymaga połączonych wysiłków działu personalnego, IT, finansowego, ale także działów obsługi klienta, marketingu i sprzedaży. Dlaczego?
W wielu organizacjach rośnie świadomość znaczenia strategii Employee Experience dla realizacji strategii Customer Experience Management. Tylko zaangażowani i związani z firmą pracownicy są w stanie doskonale zadbać o doświadczenia klientów. Biorąc to pod uwagę strategie Employee Experience nie są już widziane jako mało istotny dodatek czy miły bonus dla pracowników, ale jako kluczowy element strategii biznesowej firmy.
Działania na rzecz wspólnej strategii sprawiają, że konieczne staje się połączenie wysiłków z obszarów Employee Experience i Customer Experience, ale też Product Experience i Brand Experience. Dzięki połączeniu sił można najlepiej testować nowe produkty i usługi, a także doskonalić procesy obsługi klienta, jednocześnie dbając o komfort i zaangażowanie pracowników.
Można przewidywać, że w związku z połączeniem działań skoncentrowanych na dbałości o doświadczenia klientów i pracowników, w obszarze Employee Experience będziemy obserwować dążenie do jak największej personalizacji. Tak, jak to się już dzieje w Customer Experience. Podejmowane kroki będą się koncentrować na dopasowywaniu organizacji do potrzeb jednostek, odchodząc od zasady identycznego traktowania każdego pracownika. Ważną rolę do odegrania będą mieli specjaliści zajmujący się zarządzaniem różnorodnością w organizacji. Ich zadaniem będzie zbieranie feedbacku od różnicowanych grup pracowników na temat ich podróży przez organizację (Employee Journey Map).
Jak zadbać doświadczenia pracowników w Twojej organizacji?
O tym w kolejnym wpisie z trzema wskazówkami jak dbać o doskonały poziom Employee Experience