Skuteczne standardy, czyli jakie?
Żeby standardy pomagały pracownikom, usprawniały procesy obsługi, oraz poprawiały Customer Experience, muszą uwzględniać wiele aspektów działania firmy, całą złożoność procesów, relacji działu obsługi z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi, współpracą działów, które składają się na finalny efekt, jaki widzi na końcu klient. Zazwyczaj jest bowiem tak, że klient widzi efekt pracy wielu działów, jak na przykład: działu produkcji (jakość produktu), logistyki (terminowość dostawy), finansowego czy księgowego (ceny, faktury, płatności), marketingu (komunikacja, promocja), sprzedaży (kontakt bezpośredni, dostosowanie produktu do potrzeb klienta, informacja). Jeśli na którymś z tych etapów, działania firmy będą niezgodnie z potrzebami i oczekiwaniami klientów, to nawet najlepsza obsługa klienta nie będzie w stanie samodzielnie ich skorygować i wyczarować pozytywnego doświadczenia klienta z całego kontaktu z firmą.