Empatia ma ogromne znaczenie dla Employee Experience w tym dla budowania zaangażowania pracowników, którego tak bardzo potrzebują firmy działające w Polsce.
Czy menedżerowie są tego świadomi? Większość, niestety, ma nadal przekonanie, że empatia jest przeszkoda a nie szansą. Lepsze rozumienie pracownika rozmiękcza serce, utrudnia skuteczne zarządzanie ludzmi i w efekcie powoduję stratę dla biznesu. Lepiej trzymać się od niej z daleka – tak wielu myśli nadal. Czy to słuszna droga?
Jakie znaczenie w procesie zmiany tej świadomości ma HR?
Wokół empatii narosło wiele mitów i czas się z nimi rozprawić.
Zapraszamy do obejrzenia bezpłatnego webianaru Elżbiety Gierczyńskiej i Justyny Jakubczyk.
Było mocno praktycznie i narzędziowo. Podczas webinaru Ela i Justyna poruszyły następujące zagadnienia:
- Empatia w procesie onboardingu – dobre i złe praktyki
- Empatia w procesie offboardingu – dobre i złe praktyki
- Empatia w zespole – rytuały rozwijające więzi pomiędzy pracownikami i na linii manager-pracownik
- Trzy kluczowe kompetencje wykorzystania empatii w praktyce:
- Nastawienie i otwartość
- Aktywne słuchanie i zadawanie pytań
- Adekwatne reagowanie, umiejętność wyobrażenia sobie perspektywy drugiej strony
- Tworzenie bezpiecznej przestrzeni i przyjaznej atmosfery
- Empatia w mózgu – neurobiologiczne podstawy tej skomplikowanej kompetencji
- Trzy wymiary empatii wg Golemana i cztery blokery empatii
- „Traktuj drugiego jak siebie samego” – największy mit o empatii. Antyprzykłady: niedojrzała / pozorna empatia
- Narzędzia dla managera, które pozwalają rozwijać postawy empatyczne wobec pracowników: mapa empatii, YES AND, Service Safari
Webinar był bezpłatny i odbył się już 5 września 2023 o godzinie 9:30.