W butach pracownika. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy?

Empatia ma ogromne znaczenie dla Employee Experience w tym dla budowania zaangażowania pracowników, którego tak bardzo potrzebują firmy działające w Polsce. Czy menedżerowie są tego świadomi? Większość, niestety, ma nadal przekonanie, że empatia jest

ProOptima
W butach pracownika. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy?

Empatia ma ogromne znaczenie dla Employee Experience w tym dla budowania zaangażowania pracowników, którego tak bardzo potrzebują firmy działające w Polsce.

Czy menedżerowie są tego świadomi? Większość, niestety, ma nadal przekonanie, że empatia jest przeszkoda a nie szansą. Lepsze rozumienie pracownika rozmiękcza serce, utrudnia skuteczne zarządzanie ludzmi i w efekcie powoduję stratę dla biznesu. Lepiej trzymać się od niej z daleka – tak wielu myśli nadal. Czy to słuszna droga?

Jakie znaczenie w procesie zmiany tej świadomości ma HR?

Wokół empatii narosło wiele mitów i czas się z nimi rozprawić.

Zapraszamy do obejrzenia bezpłatnego webianaru Elżbiety Gierczyńskiej i Justyny Jakubczyk.

Było mocno praktycznie i narzędziowo. Podczas webinaru Ela i Justyna poruszyły następujące zagadnienia:

  • Empatia w procesie onboardingu – dobre i złe praktyki
  • Empatia w procesie offboardingu – dobre i złe praktyki
  • Empatia w zespole – rytuały rozwijające więzi pomiędzy pracownikami i na linii manager-pracownik
    • Trzy kluczowe kompetencje wykorzystania empatii w praktyce:
    • Nastawienie i otwartość
    • Aktywne słuchanie i zadawanie pytań
    • Adekwatne reagowanie, umiejętność wyobrażenia sobie perspektywy drugiej strony
  • Tworzenie bezpiecznej przestrzeni i przyjaznej atmosfery
  • Empatia w mózgu – neurobiologiczne podstawy tej skomplikowanej kompetencji
  • Trzy wymiary empatii wg Golemana i cztery blokery empatii
  • „Traktuj drugiego jak siebie samego” – największy mit o empatii. Antyprzykłady: niedojrzała / pozorna empatia
  • Narzędzia dla managera, które pozwalają rozwijać postawy empatyczne wobec pracowników: mapa empatii, YES AND, Service Safari

Webinar był bezpłatny i odbył się już 5 września 2023 o godzinie 9:30.