Tomasz Kras 2019 BS

Tomasz Kras

CEO | Senior Konsultant | Coach

Specjalizacja

Senior konsultant, trener i coach. Założyciel i CEO ProOptima. Od 18 lat inspiruje menedżerów do stawania się lepszymi ludźmi dla swoich zespołów, współpracowników, Klientów czy bliskich. Pomaga im wyzwalać ich niewykorzystany potencjał, zmieniać nawyki i postawy. Jest partnerem dla zarządów i menedżerów, mających ambicje zmieniać swoje firmy, struktury czy zespoły. Projektuje i lideruje złożonymi procesami rozwojowymi, które realizuje ProOptima.

Doświadczenie

Tomasz Kras CEO, Senior Konsultant, Coach
Przeszkolił tysiące osób z kilkuset firm i instytucji. Kierował dziesiątkami projektów rozwojowych realizowanych przez ProOptima. Uczestnicy prowadzonych przez niego szkoleń, coachingów, indywidualnych i grupowych programów rozwojowych oraz procesów transformacji firm doceniają jego rozległą wiedzę psychologiczną i doświadczenie w obszarze relacji z Klientami (Customer Experience). Cenią jego nastawienie na słuchanie i rozumienie specyfiki ich problemów i wyzwań, a także generowanie praktycznych rozwiązań, które łatwo wdrażać w realia ich pracy. Chwalą także jego partnerskie, wspierające podejście i życzliwą postawę, która tworzy przestrzeń do rozwoju i zmiany.

Prelegent wielu konferencji i wystąpień, autor kilkudziesięciu artykułów. Propagator wiedzy psychologicznej do zastosowania w biznesie oraz Customer Experience w Polsce. Przekonuje polskich menedżerów do wyboru Customer Experience jako strategii na kolejne lata. Wskazuje, jak dostarczając wartościowe doświadczenia klientom, można zarabiać i rozwijać biznesy.

Portfolio obejmuje pracę m.in z takimi firmami jak: OTIS, NEUCA, Daikin, Luxmed, Etex , Raiffeisen Polbank, Energa, Narodowy Bank Polski, DUKA, Asseco, Comarch, Armatura, Urząd Miasta Krakowa, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, TELE-FONIKA, Barlinek, Electrolux, Sanofi, Bank BGŻ, Goodrich, TRW, ZF, POSNET, BRUK-BET, Alstom Power, ArcelorMittal, Jean Louis David, Volantis, BP, Uniqa, Solidex, Spinko, Cemex, PZU, CEVA, Tauron, GAZ System, Imperial Tobacco, Alpla, Bricoman, Carlsberg,CeWeColor, De Laval, PGD, Getin Bank, LYSON, Segafredo, Vesuvius i wiele innych.

Czy z Tomkiem warto pracować? Rekomendacje dla Tomka i jego pracy:

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska – Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu customer experience.

Katarzyna Szram –Dyrektorka Departamentu Sprzedaży w Aquanet SA

Spotkanie z Tomkiem podczas warsztatów z budowania Customer Journey Map było niezwykle inspirujące dla całego mojego zespołu. Bez wątpienia Tomek jest ekspertem i świetnym doradcą w swojej dziedzinie. Sposób prowadzenia warsztatów był angażujący i wymagający dla uczestników. Dzięki temu z efektów warsztatów korzystamy w codziennej pracy. Podsumowując, przy wsparciu Tomka wdrożyliśmy proces budowania i prowadzenia kampanii w oparciu o CJM. Tomek jest osobą godną polecenia i z pewnością będziemy jeszcze mieli okazję współpracować.

Piotr Piątek – Dyrektor Marketingu w WAGO Polska

Tomka poznałem podczas poszukiwań firmy, która miała pomóc nam w usprawnieniu działań w zakresie obsługi Klienta (praktycznie we wszystkich punktach interakcji z naszymi Klientami). Współpraca z Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. Jest to również efekt naszej współpracy z Tomkiem.

Adam Nowicki – Senior Logistics and Supply Chain Manager for Central and Eastern Europe w Daikin Airconditioning Poland

Już po pierwszym spotkaniu z Tomaszem wiedziałam, że ProOptima to jest właśnie ta firma, której szukamy do poprowadzenia warsztatów z mapowania podróży klienta. Tomasz bezbłędnie zdiagnozował nasze potrzeby i zaproponował konkretne działania. W trakcie trwania projektu czuwał nad jego prawidłowym przebiegiem i zawsze służył cenną radą. Tomasz to ekspert w zakresie customer experience i customer management, dlatego polecam współpracę z Tomaszem, bo warto uczyć się od najlepszych.

Natalia Pielowska – Head of Customer Experience SZOPEX DUTKIEWICZ Sp. z o. o., Sp. K.

Rozpoczęliśmy znajomość z ProOptima jeszcze przed pandemią w obszarze NPS oraz opisu procesów sprzedaży. Tomek pozostaje z nami w ciągłym kontakcie. ProOptima bardzo proaktywnie dzieli się wiedzą z nami, nawet jeśli nie realizujemy aktualnie wspólnych projektów, poprzez wiele zaproszeń do bezpłatnych webinarów. Uważam, że taka forma dzielenia się wiedzą z klientem, potencjalnym klientem w obszarze CX, CEM – jest naprawdę świetną zachętą, aby ich polecać i myśleć o przyszłych projektach!

Monika Dutkiewicz – Managing Director and President of Segafredo Zanetti Poland, BoD Member of MZBG

Brałam udział w szkoleniu z mapowania doświadczeń klienta, które prowadził Tomek. Dzisiaj korzystam z tej wiedzy realizując warsztaty z mapowania w mojej firmie. Uzyskałam dużo praktycznej wiedzy i wskazówek, jak uniknąć błędów przy mapowaniu :).

Joanna Czylok-Walędzińska – CX Manager w x-kom

Profesjonalne podejście do weryfikacji założeń projektu szkoleniowego, połączone z asertywnością w zakresie modyfikowania treści programowych stanowiło bardzo dobry prognostyk do dalszych prac przy szkoleniu. Pojawiająca się na dalszych etapach elastyczność oraz otwartość na głos klienta dodatkowo pomagały w realizacji projektu. Prowadzenie już właściwego szkolenia bez zbędnych fajerwerków, oparte na ogromnej wiedzy merytorycznej i połączone z szybkim wyciąganiem wniosków wynikających z dynamiki pracy grupy, przebiegało bez zarzutu. Efektywne zwieńczenie procesu oraz otwartość na pojawiające się adhoc potrzeby szkoleniowe tylko wzmocniło odbiór Tomasza, jako specjalisty godnego polecenia do projektów związanych z budowaniem i zarządzaniem narzędziami Customer Experience.

Artur Połeć – Młodszy kierownik badań rynkowych w Grupa NEUCA.

Miałem okazję pracować z Tomaszem przy kilku projektach. Były to zarówno szkolenia dedykowane dla grup pracowników jak i programy przygotowane dla indywidualnych potrzeb. Współpracowaliśmy w tematyce związanej z prezentacją i negocjacjami. Tomasz wspierał nas także jako coach pracujący z zespołem menadżerów. Tomasz to profesjonalista, świetnie przygotowany do pracy z ludźmi. Każdy projekt zaczyna od szczegółowego poznania potrzeb. Było tak w przypadku programów dedykowanych dla pojedynczych osób ale i szkoleń dla większych grup pracowników. Cenię go za wiedzę i doświadczenie, otwartość na informację zwrotną ale także umiejętność dawania informacji zwrotnej.

Rafał Noga – Plant General Manager w ZF Steering Systems Poland

Wykształcenie:

Z wykształcenia psycholog – ukończył z wyróżnieniem psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalizował się w psychologii zarządzania i biznesu oraz neuropsychologii. Posiada certyfikat Szkoły Trenerów i Konsultantów Zarządzania. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz Customer Experience Professionals Association.