Zapytaj o usługę

Ocena 360 stopni

Zaplanuj dalszy rozwój dzięki szerokiej informacji zwrotnej o Twoich kompetencjach

Ocena 360 stopni

Badanie kompetencji menedżerów

Czy kluczowi pracownicy firmy wiedzą, czego się od niech oczekuje? Czy ich rozwój przebiega współmiernie ze strategią firmy planowaną na najbliższe lata? Czy masz wrażenie, że menedżerowie posiadają nieodkryte kompetencje, których wykorzystanie mogłoby wznieść Twoją firmę na wyższy poziom? Chcesz budować w organizacji kulturę feedbacku?

Ocena 360 stopni to metoda badania kompetencji pracowników wyższego szczebla

Ocena 360 stopni to metoda badania kompetencji pracowników wyższego szczebla (menedżerowie, dyrektorzy). Jej celem jest rozwój firmy poprzez adekwatne decyzje dotyczące rozwoju poszczególnych pracowników. Tym, co wyróżnia narzędzie pośród innych metod jest wielowymiarowość oceny, anonimowość wypowiedzi oraz osadzenie informacji zwrotnej w realiach organizacji.

Tradycyjnie, ocena pracownika prowadzona jest przez przełożonego. W ocenie 360 stopni bierze się pod uwagę opinie współpracowników, podwładnych, przełożonych, czasem nawet klientów i konfrontuje się to z samooceną badanego.

Należy pamiętać, że uzyskane informacje zawsze mają subiektywna podstawę, stąd istotnym elementem oceny 360 stopni jest wspólna analiza wyników z osobą badaną. Dzięki temu pomagamy zrozumieć menedżerowi nie tylko, jak jest postrzegany przez innych, ale dodatkowo, które konkretnie aspekty jego zachowania mogą uruchamiać w innych takie a nie inne postrzeganie oraz postawę. W takim podejściu unikamy „szufladkowania” osoby badanej. Pomagamy rozwinąć świadomość siebie i swojego postępowania. Wspieramy menedżerów w zarządzaniu sobą, by następnie to oni mogli wspierać innych w ich rozwoju.

Już sama realizacja badania (rozmowy prowadzone z podwładnym, kolegami z działu, przełożonymi) stanowi część procesu wzmacniania kultury feedbacku w organizacji. Rozmowy prowadzone są tak, by zaprezentować najlepsze praktyki w kontekście budowania informacji zwrotnej, modelować korzystne zachowania dotyczące komunikacji, pokazywać korzyści płynące z wzajemnej oceny.

Ocena 360 stopni jest niezwykle efektywnym narzędziem służącym rozwojowi pracowników. Niemniej istotne jest jej adekwatne dopasowanie do panującej w firmie kultury organizacyjnej, tak by możliwe było wyeliminowanie wszelkich obaw związanych z faktem oceniania i bycia ocenianym. Metoda 360 stopni zakłada zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa i zaufania. Dobre dostosowanie do organizacji i stanowiska pracy przesądza o sukcesie narzędzia.

Korzyści z przeprowadzenia oceny 360 i przebieg badania

Korzyści z przeprowadzenia oceny 360:
  • dogłębne rozpoznanie posiadanych przez osoby badane kompetencji zawodowych,
  • ocena stylu pracy/ zarządzania osób badanych,
  • budowanie zaangażowania pracowników na wszystkich poziomach,
  • oddanie odpowiedzialności za rozwój bezpośrednio w ręce ocenianych,
  • zwiększenie zrozumienia oczekiwań i kierunku rozwoju organizacji,
  • modelowanie kultury feedbacku i otwartości w firmie,
  • wzmocnienie przepływu informacji,
  • doprecyzowanie potrzeb szkoleniowych osób badanych w kontekście celów strategicznych firmy,
  • facylitacja wewnętrznych procesów rekrutacyjnych – wybór kandydata na odpowiednie/ adekwatne względem jego kompetencji stanowisko.
Przebieg oceny 360:
  • ustalenie zestawu kompetencji, na podstawie których planowana jest realizacja badania – wybór kompetencji
  • powinien się opierać na wiedzy dot. strategii organizacyjnej, kultury organizacyjnej oraz opisach stanowisk pracy,
  • spotkanie informacyjne z pracownikami i kierownikami – celem zbudowania świadomości wobec celów i
  • sposobów realizacji badania, przekazanie instrukcji dot. wypełniania kwestionariuszy,
  • realizacja oceny 360 stopni z zastosowaniem platformy on-line – dzięki temu zachowany jest maksymalny stopień anonimowości (opcjonalnie: kwestionariusz badania predyspozycji kierowniczych),
  • analiza wyników i opracowywanie raportu ppt,
  • publiczna prezentacja raportu – podsumowanie badania,
  • rozmowy indywidualne z osobami badanymi (informacja zwrotna, ewaluacja).

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

DAIKIN

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

DAIKIN

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię ta usługa?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima