Budowanie zaangażowania pracownikow w Customer Experience Management wymaga wysiłku
Połowa inicjatyw w zakresie wprowadzenia zmian w firmie kończy się porażką, a tylko 34% odnosi zamierzony rezultat. (Gartner, 2020)
Gdy zdecydujecie się na proces przeobrażeń i postanowicie wdrożyć Customer Experience Management będzie potrzebna ciągła i sprawna komunikacja na każdym z trzech etapów:
- Audytu i badań – bo pojawienie się zewnętrznych konsultantów w firmie, ankiety, telefony oznaczają lęk i pytania po co?
- Projektowania – bo będzie angażować więcej niż tylko menedżerów czy zespół projektowy – sterujący
- Wdrożenia – a największym stopniu bo oznacza to szereg zmian i reakcji na nie od zaprzeczania, opór, próby adaptacji aż po akceptację i upowszechnienie.
By zagwarantować pełne zaangażowanie całej firmy w całym procesie potrzebne jest zaplanowanie, przygotowanie a potem realizacja komunikacji. Nie można tego zostawić przypadkowi lub rutynom.
Ciągła komunikacja zmiany. Jak Wam pomożemy?
Zmiana to proces, który wymaga nie tylko pojedynczego wydarzenia, ale ciągłej, wręcz nadmiarowej komunikacji. Pomożemy Wam przez:
- Warsztaty – pomożemy zaplanować komunikację: cel, wizję, role i plan
- Konsultacje – pomożemy unieść emocjonalny ciężar procesu
- Monitorowanie przebiegu i efektów komunikacji – pomożemy reagować na bieżące wyzwania i krytyczne problemy
- Wsparcie waszego zespołu lub wybranej agencji – przygotować, a potem zrealizować szerokie spektrum działań komunikacyjnych, z wykorzystaniem wszelkich dostępnych kanałów kontaktu z pracownikami i klientami.
Budowanie zaangażowania pracowników zmianę kultury na pro-kliencka poprzez proces ciągłej komunikacji
Od jakości komunikacji (odmiennej w różnych fazach procesu zmiany) zależy to, czy pozyskane podczas przygotowań zaangażowanie liderów i zespołów zostanie utrzymane czy utracone.
Czy komunikacja zmian w Waszej firmie skutecznie buduje zaangażowanie we wzmacnianie pro-klienckości?
Już nic nie będzie tak samo!
KICK OFF – wyjątkowe wydarzenie w ramach Customer Experience Management – rozpoczyna nowy okres w historii Waszej firmy – prowadzący do zmiany doświadczeń klientów na lepsze. Od teraz na pierwszym miejscu znajdzie się jeszcze widoczniej Wasz klient. Podczas tego dnia są nim pracownicy!
Pomagamy właściwie przygotować KICK OFF – inicjujący pierwszą fazę czyli badania czy projektowanie ale także ten przed wdrożeniem.
Tak by każdorazowo, był ON znaczącym doświadczeniem dla pracowników. W trakcie wydarzenia odbywają się wystąpienia kluczowych osób: prezesa, menedżerów, pracowników odpowiedzialnych za przeobrażenia w firmie. Od jakości tych wystąpień wiele zależy, dlatego też przygotowania i sam KICK OFF wspierane są przez konsultantów i trenerów ProOptimy. Tak, by KICK OFF był niezapomnianym i dostarczającym paliwa do zaangażowania na danym etapie zmian wydarzeniem.
Wiedza przekłada się na zaangażowanie
- Większe zaangażowanie liderów i zespołów pracowników
- Lepsze wykorzystanie naturalnej palety talentów pracowników
- Większa identyfikacja z wdrażaną strategią CEM
- Niższe koszty „gaszenia pożarów” gdy brakuje informacji
- Większe prawdopodobieństwo sukcesu – realizacji celu transformacji i zmian