Jakie będą konsekwencje tych błędów w szkoleniach CX?
Konsekwencji błędów związanych ze szkoleniami w obszarze Customer Experience, opisanych powyżej, jest wiele ale najważniejsze to:
- Przepalony budżet szkoleniowy.
- Niewykorzystane wiedza i szanse z niej wynikające.
- Zdemotywowani pracownicy.
- Niechęć kadry zarządzającej do finansowania kolejnych szkoleń.
- Brak progresu w Customer Experience, a w konsekwencji wzrost niezadowolenia Klientów.
A może być inaczej?
Tak, może być zupełnie inaczej
Nie każde szkolenie kończy się nieefektywnym wykorzystaniem wiedzy i szans z niego wynikających.
Przy odpowiednim wsparciu, szkolenie z Customer Experience może przynieść mnóstwo korzyści całej organizacji.
Oto niektóre z nich:
- Zmotywowani i szczęśliwi pracownicy z nowymi kompetencjami.
- Nowe narzędzia i jasno określone cele, których efektem jest wzrost zadowolenia Klientów.
- Managerowie z pracownikami pełnymi chęci i nowymi kompetencjami.
- Kadra zarządzająca ze świadomością zwrotu z inwestycji za szkolenie, i perspektywą dalszego rozwoju organizacji.
- Szczęśliwi i lojalni Klienci, którzy w większym stopniu angażują się finansowo we współpracę z firmą.
Cel szkoleń, w tym w szczególności szkoleń w obszarze Customer Experience
Celem każdego szkolenia firmowego jest dostarczenie korzyści uczestnikom, managerom, zarządowi, a w konsekwencji całej organizacji.
W przypadku szkolenia z Customer Experience celem nadrzędnym jest dostarczenie korzyści Klientom, w postaci wyjątkowych doświadczeń we współpracy.
A stanie się to wtedy, gdy sprawnie i mądrze zostanie wykorzystana wiedza zdobyta podczas szkolenia.
Autor: Przemysław Dziubek