Co robić żeby poprawiać doświadczenia klientów (CX)?
-
Którymi obszarami się zająć?
-
Czego oczekują klienci? Jak czują się klienci w relacji z firmą?
To tylko niektóre pytania, które zadają sobie firmy chcące postawić klienta w centrum uwagi. Poznać i zrozumieć sposób jego działania, jego odczucia. Można prowadzić badania, ankiety, wywiady itd. Jednak czy to wystarczy aby dowiedzieć się jak funkcjonuje firma oczami klienta?
Dziś zapraszam Cię do lektury na temat Mapowania Podróży Klientów i kulis ich powstawania. Właśnie dzięki ich tworzeniu można znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania dotyczące klientów, naszej współpracy i relacji z nimi. Popatrzeć na całość relacji i poszczególne jej etapy. To narzędzie jest coraz częściej wybierane przez firmy w projektach z zakresu Zarządzania Doświadczeniami Klientów, wciąż zyskuje na popularności. Nie bez powodu.
Do tej pory mapy powstawały podczas warsztatów w salach szkoleniowych. Na co dzień klienci pytają nas czy budowa mapy może odbyć się w trybie zdalnym. Nasza odpowiedź brzmi: oczywiście! I choć wszyscy tęsknimy za bezpośrednim kontaktem z ludźmi, to z chęcią podejmujemy się zdalnych szkoleń i warsztatów z mapowania. Ba! Wyraźnie zauważamy, że, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi i autorskiemu sposobowi pracy, mapy powstają szybciej i efektywniej a uczestnicy doceniają tą formę działania.