To, jak dobrze udaje się sprzedawać w zmieniającym środowisku biznesowym, w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób planuje się sprzedaż oraz jak wygląda proces budowania relacji. Sprawdź, co możesz zrobić, by Twój kontakt z klientem otworzył Ci drzwi do fortuny.
Ostra konkurencja, rosnące oczekiwania klientów i błyskawicznie następujące zmiany to tylko niektóre z czynników, z jakimi można się teraz spotkać. To, jak dobrze udaje się sprzedawać w zmieniającym środowisku biznesowym, w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób planuje się sprzedaż oraz jak wygląda proces budowania relacji. By osiągnąć sukces w sprzedaży nie wystarczy już sprzedać produkt – obecnie działania koncentrują się na określeniu wartości, jaką otrzymuje klient, a następnie wykorzystaniu tej wiedzy w celu stworzenia nowej, zorientowanej na klienta wizji i strategii sprzedaży, zaspakajającej zmieniające się potrzeby. Współpraca z klientem stanowi proces, a jakość kontaktów jest najważniejszym elementem tego procesu.
Najlepsi menedżerowie uważają, że trwałe relacje są decydującym czynnikiem, który przyczynił się do sukcesu ich organizacji. Jeśli będą one silne, Ty i Twój klient przetrzymacie zmiany na rynku, problemy z cenami, z dostawą – wszystko tak długo, jak macie do siebie zaufanie.
Każda prężnie rozwijająca się organizacja docenia znaczenie budowania związków opartych na partnerstwie z kluczowym klientem. Klienci patrzą obecnie na sprzedawców, spełniających ich oczekiwania, jako na środek dzięki któremu osiągną swoje cele, zdobędą wiedzę i potrzebne informacje, w ramach długofalowej współpracy rozwiążą problemy i zaspokoją wszystkie potrzeby.
Organizacje o wysokiej efektywności działań koncentrują się na tym co na zewnątrz, określają wartość, jaką klient otrzymuje dzięki ich produktom czy usługom, a następnie korzystają z tej wiedzy w celu stworzenia nowej, zorientowanej na klienta wizji i strategii sprzedaży, by zaspokoić ich jego zmieniające się potrzeby.