NPS jest traktowany jako proste badanie…
I jest nim dla klienta ale nie dla firmy, która go robi.
Powszechne błędy spłycające potęgę NPS to:
- Jaką metodą prowadzi się badanie (można je zrobić z pomocą ankietki online)
- Kto prowadzi badanie (może je przeprowadzić student a nawet bot)
- Jak wykorzystuje się wynik badania (wystarczy agregować wynik w Excelu i na wykresie)
- Jak pracuje się z wynikiem badania by zmieniać biznes (pokazać wynik na prezentacji ppt i to uruchomi lawinę zmian).
W niewielu przypadkach takie podejście do NPSa wystarcza ale w zdecydowanej większości przypadków nie. Potrzebne jest potraktowanie NPSa jako system a nie tylko cyfrę.
NPS to kopalnia wiedzy, kluczowy KRI (wskaźnik rezultatu) oraz system doskonalenia działania firmy, który umożliwia (poprawę działania firmy, zaangażowanie pracowników w budowanie kultury pro-klienckiej (Customer lub Client-centric) a przez to zarabianie na lojalności klienta.
Sam wynik jest wstępem do działań, które pozwalają biznesowi zarabiać.
- Jak więc traktować NPS?
- Jak prowadzić badania a jak tego nie robić na pewno?
- Jak pracować z wynikami – by zmieniać biznes a przez to zarabiać?
- No i dlaczego robić to z ProOptima – case study, które niech będzie inspiracją dla Ciebie.
Zapraszam na godzinny, bezpłatny webinar. Obejrzyj co działo się 14 marca o godzinie 9:30!