Doskonała obsługa Klienta, silna postawa pro-kliencka, cała firma jest skoncentrowana na Kliencie, wreszcie jesteśmy firmą klientocentryczną. Wieloma określeniami można nazywać pożądaną rzeczywistość w firmach, które w obszarze Customer Experience chcą budować i wzmacniać przewagę. By to osiągnąć potrzebny jest wysiłek menedżerów i zespołów pracowników. To oni muszą mierzyć się z wyzwaniami w obsłudze Klienta i nimi zajmiemy się w tym tekście.
Pracując z naszymi klientami podczas wypracowywania i wdrażania Standardów Obsługi Klienta identyfikujemy wyzwania jakie mają miejsce w pracy z klientem i przygotowujemy odpowiedzi na nie zawarte w manualach, materiałach szkoleniowych i szkoleniach, podczas których warsztatowo, treningowo doskonalimy kompetencje obsługowe. Dzięki takiej sekwencji możemy podczas szkoleń warsztatowo przepracowywać poszczególne wyzwania korzystając przy tym z księgi SOK. To ona zawiera wizję obsługi, wartości firmowe przełożone na naczelne zasady obsługi, szczegółowe zasady obsługi, także Klienta wewnętrznego w różnych, bardzo różnych sytuacjach, także tych trudnych. To w księdze Standardów są rozwiązania czyli konkretne narzędzia, techniki i zwroty, które w takich sytuacjach warto i trzeba wykorzystać. Są to sprawdzone w praktyce firmy rozwiązania i techniki bo w pracy nad powstawaniem księgi Standardów zostały zidentyfikowane i opisane te, które były już obecne w firmie i były najlepszymi praktykami. To techniki i narzędzia, które pracownicy w różnych częściach firmy, wykorzystywali dla znakomitej obsługi Klienta a które teraz, po w księdze Standardów są upowszechniane. Mają być wykorzystywane przez wszystkich pracowników.