Pracownicy, którzy lubią swoje miejsce pracy i dobrze się w nim czują, pracują lepiej. Według Walker Information zdecydowana większość (92%) lojalnych pracowników obsługuje Klientów powyżej postawionych im wymagań lub w pełni je realizując. Natomiast pracownicy niezadowoleni z pracy prawie o połowę rzadziej (54%) wywiązują się ze swoich obowiązków w pełni lub powyżej oczekiwań.
Brak zaangażowania pracowników ma również wpływ na lojalność Klientów. Zaobserwowano, że wyniki badań lojalności pracowników to często lustrzane odbicie nastrojów i lojalności Klientów. Problemy z zaangażowaniem i lojalnością pracowników szybko przekładają się na niekorzystne relacje z Klientami. Usatysfakcjonowani klienci są efektem zaangażowania pracowników, którzy lepiej utrzymują relacje i skuteczniej rozwiązują problemy klientów.
Kluczem do uzyskania lojalności pracowników jest rzetelne przeprowadzenie badanie zaangażowania pozwalającego na właściwe zidentyfikowanie ich potrzeb i zaoferowanie optymalnego połączenia korzyści natury finansowej i niefinansowej.