Zbawienne 15 minut w prezentacji
TEDex jest świetnym przykładem, tego, że prezentacje mogą być bardzo treściwe, wręcz esencjonalne a do tego niebanalne w formie. Prezentacje te trwają 15 minut i prowadzący musi się zmieścić w tym czasie. Ten reżim czasowy zmusza do przemyślenia celu swojej prezentacji. To ograniczenie wymusza wręcz przedstawianie jedynie wniosków, idei a potem do uzasadniania tychże. Występujący w TEDex w czasie 15 minut mieszczą także opowieść i wezwanie do działania. To wystarczająco dużo, by zainspirować się tymi wystąpieniami i nawet radykalnie zmienić coś w firmowych prezentacjach.
Jeśli połowa firmowych prezentacji zmieniłaby formę do TEDexowskich 15 minut to na co można by poświęcić aktualnie marnowany czas spędzony na prezentacjach? Jeśli przemnożyć oszczędzony czas przez liczbę odbiorców firmowych prezentacji to jak duży budżet czasu zyskaliby odbiorcy?
W tym wezwaniu do ograniczenia się do 15 minut nie chodzi tylko o oszczędność czasu, ale także o to, że zmiana formy zmusza do zmiany jakości prowadzonych prezentacji. Często radykalnej zmiany.