Well-being, który sprzyja wydajności
Współcześni pracownicy oczekują od firm dbałości o ich dobre samopoczucie poprzez ofertę dodatkowych świadczeń, programów na rzecz zdrowia psychicznego i fizycznego, rozwoju duchowego czy poprawy sytuacji finansowej. W Polsce programy well-being tworzy się głównie, aby wspierały proces rekrutacji oraz zwiększały produktywność pracowników i zyski firmy. Najczęściej obejmują one możliwość pracy zdalnej, aranżację w biurach przestrzeni do odpoczynku oraz refundację karnetów na zajęcia sportowe. Te działania okazują się jednak niewystarczające, gdyż pracownicy uważają je za należną im oczywistość. Jakie powinny być następne kroki by poprawiać well-being?
Niefizyczne.
Bardzo rośnie popularność rozwiązań, które pozwalają doskonalić umiejętności osobiste pracowników, takie przydatne im w środowisku domowym, a które potem są wykorzystywane w miejscu pracy. Niezwykle ciekawą propozycją są warsztaty dla pracowników-rodziców, przygotowujące ich do komunikowania się z ich własnymi dziećmi (młodszymi i nastolatkami).
Wyćwiczone nowe nawyki komunikacyjne (np. w oparciu o zasady NonViolent Communication, czyli Porozumienie Bez Przemocy) doskonale sprawdzają się również w komunikacji w środowisku pracy.
Czy wiesz, jakich doświadczeń dostarcza Twoja firma Waszym pracownikom? Czy bez wahania poleciliby swojemu przyjacielowi aplikowanie do pracy w Waszej firmie?
Jeśli zastanawiasz się nad odpowiedzią, to warto zbadać całościowe doświadczenie, jakie generuje środowisko pracy pracownikom. Zbadaj pracowniczy NPS czyli eNPS. Zacznij zmieniać środowisko pracy tak, by poprawić Employee Experience zanim zrobi to Wasza konkurencja.
Autor: Joanna Kozioł