Jak profesjonalnie komunikować się z Klientem?
– Dzień dobry, biuro obsługi klienta X, słucham?
– Dajcie mi tu kierownika oszuści! Rezygnuję z umowy! Ja wam tu…
– …
Jak powinien zareagować pracownik obsługi klienta w takiej sytuacji? Czego oczekuje ten Klient dzwoniąc lub pisząc do firmy? Rozmowy z kierownikiem? Udzielenia informacji? Rozwiązania jego problemu? Profesjonalnego traktowania? Oczywiście. O tym powie wprost. Ale jest coś jeszcze. Wysłuchanie, zrozumienie jego emocji i reakcja na nie, szacunek… Jak mu to zapewnić jednocześnie chroniąc siebie przed werbalną agresją? Jak nie prowokować trudnych zachowań?
To umiejętności, które można doskonalić i rozwijać.
Obsługa klienta przez telefon i e-mail – szkolenie dla BOK i Help Desk
Cele szkolenia
Obsługa klienta przez telefon i inne zdalne kanały komunikacji
- Zapoznanie się z zasadami profesjonalnej obsługi Klienta przez telefon, e-mail, chat.
- Praktyczne wyćwiczenie rozwiązywania problemów w kontakcie z Klientem.
- Zwiększenie świadomości czynników wpływających na satysfakcję Klienta z obsługi telefonicznej, mailowej i przez inne kanały.
- Rozwój umiejętności doskonałej obsługi z troską o Experience Klienta.
Tematyka szkolenia
Obsługa klienta przez telefon i inne zdalne kanały komunikacji
- Czym jest profesjonalna obsługa Klienta w przypadku kontaktu przez telefon, e-mail, chat, Social Media? – Definicja i znaczenie Customer Experience
- Czego oczekują współcześni Klienci w kontakcie z firmami? A z Wami?
- Na jakie potrzeby Klienta jeszcze nie odpowiadamy? Analiza SWOT
- Jakich zachowań nie akceptują Klienci i co z tego wynika dla osób ich obsługujących?
- Jak w rozmowie telefonicznej sprawnie: słuchać, pytać i odpowiadać?
- Zasady profesjonalnej obsługi przez telefon – czym się wyróżnić na tle konkurencji?
- Zasady profesjonalnej obsługi klienta przez e-mail, chat i inne komunikatory
- Budowanie relacji w komunikacji – profesjonalne zachowania podczas tworzenia wiadomości tekstowej.
- Rozwiązywanie problemów w kontakcie z Klientem – rozwiązania dedykowane.
- Action Plan – plan na lepszą obsługę naszych Klientów.
Adresaci szkolenia:
Obsługa klienta przez telefon i inne zdalne kanały komunikacji
Szkolenie skierowane jest do pracowników pierwszej linii kontaktu z Klientem (pracowników obsługi Klienta, sprzedawców, pracowników call center i biur obsługi Klienta).
Interesuje Cię szkolenie Obsługa klienta przez telefon i inne zdalne kanały komunikacji? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!
Przeczytaj więcej na ten temat: