Rozwiązywanie konfliktów (NVC) | szkolenie ProOptima

Jak radzić sobie z konfliktami wykorzystując NonViolent Communication, czyli Porozumienie Bez Przemocy?

Konflikty są naturalną częścią życia i zdarzają się w różnych jego obszarach, zarówno na gruncie zawodowym, jak i prywatnym. Przybierają różne rozmiary. Wynikają z różnic pomiędzy ludźmi, z ich przyzwyczajeń, wartości, którymi się kierują, języka, którego używają itp. Nierozwiązane konflikty narastają, a półśrodki, które są stosowane do ich rozwiązywania, nie trafiają do źródła problemu.

Jak zachować się podczas konfliktu, jak podejść do niego, aby uczestnicy czuli się usatysfakcjonowani jego rozwiązaniem? Czy jest możliwa strategia wygrany – wygrany? To wyzwania w konflikcie.

Jedno jest pewne: konflikt warto rozwiązać. Podczas szkolenia skupimy się na szukaniu takich strategii na rozwiązywanie konfliktów, które zaspokoją oczekiwania wszystkich jego uczestników.

NonViolent Communication NVC – warsztaty

Cele szkolenia
Rozwiązywanie konfliktów (NVC)

  • Wzmocnienie przekonania o możliwości wpływania na nierozwiązane konflikty i dążenie do ich zakończenia poprzez zastosowanie strategii wygrany – wygrany.
  • Podniesienie jakości relacji z innymi osobami poprzez zmianę postrzegania konfliktu.
  • Polepszenie jakości współpracy z innymi osobami.
  • Jaśniejsze zrozumienie swoich reakcji i emocji w konfliktowych sytuacjach.
  • Zmiana sposobu myślenia i podejścia do sytuacji kryzysowych – lepsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami.
  • Zwiększenie świadomości komunikacyjnej poprzez praktykę rozpoznawania i nazywania zarówno własnych uczuć i potrzeb, jak i uczuć i potrzeb innych uczestników konfliktu.
  • Pogłębienie umiejętności budowania autentycznych relacji z innym i atmosfery wspierającej efektywność pracy.

Tematyka szkolenia
Rozwiązywanie konfliktów (NVC)

  • Co wspiera, a co utrudnia rozwiązywanie konfliktów?
  • Jak dotrzeć do źródła konfliktu – do niezaspokojonych potrzeb ludzi?
  • Komunikat „Ja” i jego wpływ na rozmowę.
  • Trudna rozmowa: identyfikacja uczuć, potrzeb obu stron i formułowanie prośby.
  • Jak mówić, by nas słuchano i jak słuchać, aby zrozumieć?
  • Trudne rozmowy/ trudne sytuacje – identyfikacja i radzenie sobie.
  • Krytyka: Jak słuchać krytycznych słów, aby nie raniły? Jak krytykować, aby nie ranić? Jak reagować na krytykę?
  • Jak mówić „nie” z szacunkiem dla siebie i innych i jak przyjmować odmowę?
  • Informacja zwrotna.
  • Empatia wobec siebie/empatia wobec innych.
  • Jak zaspokoić potrzeby wszystkich uczestników konfliktu?
  • Doraźne wsparcie w konflikcie.

Adresaci szkolenia:
Rozwiązywanie konfliktów (NVC)

Szkolenie skierowane jest do specjalistów i członków zespołów poszukujących technik radzenia sobie z konfliktami w codziennej komunikacji.

Interesuje Cię szkolenie Rozwiązywanie konfliktów (NVC)? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

Przeczytaj więcej na ten temat:

Zarządzanie międzykulturowym zespołem w warunkach pracy zdalnej Webinar z ProOptima

Komunikacja i współpraca

Zarządzanie międzykulturowym zespołem w warunkach pracy zdalnej

Zarządzanie międzykulturowym zespołem w warunkach pracy zdalnej Współczesne, globalne firmy często…

4 kulturowe grzechy główne czyli dlaczego komunikacja międzykulturowa w biznesie ma znaczenie relatywizm błąd podejścia zarządzanie wielokulturowe szkolenie ProOptima

Komunikacja i współpraca

4 kulturowe grzechy główne, czyli dlaczego komunikacja międzykulturowa w biznesie ma znaczenie

Wyobraźmy sobie następującą sytuację: nasze przedsiębiorstwo produkujące plastikowe elementy wykończenia…

Efektywność osobista informacja zwrotna 7 pułapek w zawodowym demaskowaniu kłamstwa | artykuł ProOptima

Komunikacja i współpraca

7 pułapek w zawodowym demaskowaniu kłamstwa

Powszechnie wierzymy, że pracownicy służb mundurowych są o wiele bardziej efektywni i doświadczeni…

Czy zajęcia z savoir-vivre'u i dobrych manier mają sens? Efektywność osobista autoprezentacja savoir vivre w biznesie szkolenia ProOptima

Komunikacja i współpraca

Czy zajęcia z savoir-vivre’u i dobrych manier mają sens?

Jadąc w sobotni poranek na zajęcia z młodzieżą zobaczyłam ogromny billboard, na którym widniał napis:…

Przejrzyście zamiast mgliście wystąpienia publiczne prezentacje techniki prezentowania jasne formułowanie przekazów szkolenia ProOptima

Komunikacja i współpraca

Przejrzyście zamiast mgliście

Większość z nas chce być spostrzegana jako ludzie mądrzy, oczytani, inteligentni,…

Głos jak dzwon! wizerunek emisja głosu techniki posługiwania się głosem wystąpienia publiczne przemówienia prezentacje szkolenia ProOptima

Komunikacja i współpraca

Głos jak dzwon!

13 maja 1940 roku po objęciu urzędu premiera Winston Churchill przekonywał…